/Files/images/psiholog/27125536-5d40-4bb7-bbf6-2771d505ea79.jpeg

/Files/images/psiholog/679248ab-bb7c-4d0b-a357-cdf1d5462a20.jpeg

Номери телефонів в Україні

Лінія Національної психологічної асоціації (10:00-20:00 щодня, дзвінки безкоштовні) 0 800 100 102

Лінія кризової допомоги та підтримки Українського ветеранського фонду при Мінветеранів(цілодобово, дзвінки безкоштовні)0 800 33 20 29

Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації ГО «Ла Страда-Україна»0 800 500 335( з мобільного або стаціонарного)або 116 123 (з мобільного)(цілодобово, дзвінки безкоштовні)

Гаряча лінія для дружин та матерів військовослужбовців ГО«Громадський рух «Жіноча сила України»0 800 332 720(з 10:00 до 20:00 щодня, конфіденційна)

Загальнонаціональна гаряча лінія з питань туберкульозу БО «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДУ»0800 503 080 (8:00 - 18:00, безоплатно; в т.ч. психологічна підтримка)



ДОПОМОГА ДІТЯМ ВІД РІДНИХ

/Files/images/psiholog/1_46.jpg /Files/images/psiholog/2_49.jpg

ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРМКА ДЛЯ БАТЬКІВ ТА ВЧИТЕЛІВ У ЧАС ВОЄНОЇ НЕБЕЗПЕКИ

/Files/images/psiholog/d77d66bec66dfb13786eceb6b4d0a46b.png /Files/images/psiholog/275748514_4930475950396964_9133692163896476050_n.jpeg /Files/images/psiholog/photo_2022-03-16_20-27-26-e1647863736275.jpeg

Поради для вчителів

/Files/images/psiholog/YAk-navchaty-pid-chas-vijny.jpeg

Турбуємось про себе і намагаємось не починати роботу без ресурсу.

Наше завдання – створити безпечний простір, у якому б дитина відчула близькість – “я з тобою”.

Якщо ви не маєте досвіду роботи з емоційним реагуванням на почуття та емоції, починати роботу можна буде лише у співпраці з психологом.

Цю роботу можна буде проводити лише після фази стабілізації – зміцнення та відчуття безпеки.

Не можна використовувати в іграх чи під час занять метафори, образи літаків тощо. Це може травмувати дітей, які були під обстрілами. У роботі спираємося на метафори та образи дому, землі, веселки, води.

Навіть образ неба зараз не даватиме дітям стійкості – для багатьох це джерело небезпеки. Будь ласка, зважайте на це, плануючи свої зустрічі з учнями.

До того ж будьте уважні до звуків, що використовуються в супроводі.

Не пропонуйте дітям жодних образів воєнної техніки. Приймається лише той варіант, коли вони самі хочуть намалювати, виліпити чи обговорити це.

Натомість працюйте над образами сили та стійкості й частіше просіть дитину намалювати, зобразити те, що є її силою.

Для дитини, яка пережила втрату, втратила близьких або будинок, абсолютно неприпустимі слова на кшталт “час лікує”, “у всьому є й хороший бік”, “подивися, який тут є хороший варіант для тебе”. Ці слова некоректні та неетичні.

Дітям важливо почути: “Те, що ти пережив – жахлива трагедія, це жахливо й так шкода, що тобі довелося через це пройти. Я захоплююсь твоїми мужністю та силою. Попри таке горе, ти справляєшся, як справжній герой. Я дуже хочу тебе обійняти та захистити”.

Якщо дитина починає говорити, що б вона не говорила, ми її слухаємо й не перебиваємо! Киваємо, підтримуємо й наприкінці робимо акцент на тому, що навіть слухати – це дуже важко. Далі можна сказати: “Але я бачу, який ти сильний і як ти справляєшся”.

Щоб дитина не загубилась

/Files/images/psiholog/c988673ba9bc689174b737d78fdd8071-1024x1024-600x600.png

Консультацііі для батьків

/Files/images/psiholog/поради психолога 1.jpeg

Кiлькiсть переглядiв: 111